خوش آمدید

جستجو

تبلیغات





بد شانسی یا خوش شانس؟

    برخی مردم بی وقفه در زندگی شانس می آورند در حالی که سایرین همیشه بدشانس هستند. ریچارد وایزمن تحقیقات ده ساله ای را برای بررسی شانس انجام داده است. او گزارش خود را چنین بیان می کند؛
    آگهی هایی در روزنامه های سراسری چاپ کردم و از افرادی که احساس می کردند خوش شانس یا بدشانس هستند خواستم با من تماس بگیرند. صدها نفر برای شرکت در در مطالعه من داوطلب شدند و در طول سالهای گذشته با آنان مصاحبه کردم، زندگیشان را زیر نظر گرفتم و از آنها خواستم در آزمایش های من شرکت کنند.
    نتایج نشان داد هرچند این افراد به طور کلی از این موضوع غافلند، کلید خوش شانسی یا بدشانسی آنها در افکار و کردارشان نهفته است. برای مثال افراد خوش شانس مرتبا با فرصتهای ظاهرا خوب برخورد می کنند، در حالی که افراد بدشانس نه.
    با ترتیب دادن یک آزمایش ساده سعی کردم بفهمم آیا این مساله ناشی از توانایی آنهادر شناسایی چنین فرصتهایی است یا نه؟ به هر دو گروه افراد خوش شانس و بد شانس روزنامه ای دادم و از آنان خواستم آن را ورق بزنند و بگویند چند عکس در آن هست.
    به طور مخفیانه یک آگهی بزرگ را وسط روزنامه قرار دادم که می گفت اگر به سرپرست این مطالعه بگویید که این آگهی را دیده اید 250 پوند پاداش خواهید گرفت. این آگهی نیمی از صفحه را پر کرده بود و به حروف بسیار درشت چاپ شده بود. با اینکه این آگهی کاملا خیره کننده بود افراد بدشانس عموما آن را ندیدند ولی اغلب افراد خوش شانس متوجه آن شدند.
    مطالعه من نشان داد افراد بد شانس عموما عصبی تر از افراد خوش شانس هستند و این فشار عصبی توانایی آنها در توجه به فرصتهای غیرمنتظره را مختل می کند. در نتیجه آنان فرصتهای غیرمنتظره را بخاطر تمرکز بیش از حد بر سایر امور از دست می دهند.
    برای مثال وقتی به مهمانی می روند چنان غرق یافتن جفت بی نقصی هستند که فرصتهای عالی برای یافتن دوستان خوب را از دست می دهند. آنها به قصد یافتن مشاغل خاصی روزنامه را ورق می زنند و از دیدن سایر فرصتهای شغلی باز می مانند. افراد خوش شانس آدمهای راحتتر و بازتری هستند، در نتیجه آنچه در اطرافشان وجود دارد و نه فقط آنچه را در جستجوی آنها هستند می بینند.
    چند نکته برای کسانی که خوش اقبال شوند:
    به غریزه باطنی خود گوش کنید، چنین کاری اغلب نتیجه مثبت دارد.
    با گشادگی خاطر با تجارب تازه روبرو شوید و عادات روزمره را بشکنید.
    هر روز چند دقیقه ای را صرف مرور حوادث مثبت زندگی کنید.
    تحقیقی از ریچارد وایزمن روانشناس دانشگاه هارتفورد شایر

    این مطلب تا کنون 9 بار بازدید شده است.
    منبع
    برچسب ها : شانس ,افراد ,فرصتهای ,آگهی ,روزنامه ,بدشانس ,فرصتهای غیرمنتظره ,افراد بدشانس ,برای مثال ,ریچارد وایزمن ,بدشانس هستند ,
    بد شانسی یا خوش شانس؟

تبلیغات


    محل نمایش تبلیغات شما

پربازدیدترین مطالب

آمار

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

آخرین کلمات جستجو شده